Sunday, January 06, 2019

Kimcshi leves


Mivel elég rég készítettem a kimcshit, hogy ne romoljon el, és ne kelljen kidobnom, kerestem valami ételt, amiben felhasználhatom. A kimcshi leves (Kimchi-guk, 김치국) tűnt legkézenfekvőbbnek: kevés hozzávaló és egyszerű elkészítés. Több receptet olvasam végig, összehasonlítva őket. A leves receptjét így lehet összegezni:

Hozzávalók (2-3 adag):
2 csésze (2,5 dl-es) apróra vágott kimcshi
25 dkg sertéshús (lapocka vagy hasalja) apróra vágva
2 EK csípőspaprika paszta (erős pista)
(Ízesítésül hozzá lehet még adni 1 TK apróra vágott fokhagymát, fél TK őrölt gyömbért, sót és borsot, 1 TK rizs bort (mirin), 1 EK szójaszószt.)
1 teáskanál cukor
5 csésze víz
2 zöldhagyma szár, felkarikázva
1 csomag tofu (kb. 40 dkg) felkockázva
(hozzáadható még 2 shiitake gomba felszeletelve, szára nélkül)
 


Elkészítés:
  • Összekevertem a húst (én combot használtam, mert épp az volt otthon, és amúgy sem szeretem a zsíros húst) egy kiskanál csili pehellyel, egy összevágott szárított erőspaprikával (a csipőspaprika pasztát helyettesítendő), egy EK szójaszósszal, borssal és hagytam egy kicsit állni.
  • Összevágtam a kimcshit, beleborítottam a fazékba, ráöntöttem a levét (csak egy kevés volt), összekevertem a hússal, hozzáadtam a vizet, a cukrot, és egy EK édes-nemes fűszerpaprikát, a színe végett. Beledobtam 2-3 csiperke gombát szeletelve (a shiitake gombát kóstoltam, de nem ízlik). 
  •  Feltettem főni nagy lángon, majd amikor forrni kezdett, a lángot közepesre mérsékeltem. 30 percig főztem (a forrástól számítva). 
  • Felszeleteltem a tofut, beletettem a levesbe, és még 10 percig főztem. 
  • Mielőtt levettem volna a lángról, hozzáadtam a felkarikázott zöldhagymát, és hagytam még egyet lobbanni.

Forrón kell tálalni. Rizset és szezámmaggal összekevert mungó babcsíra köretet tettem mellé.
Nem gondoltam, hogy ilyen finom lesz, de vigyázni kell a csípősséggel. Ennek ellensúlyozására kell mellé a rizs. Könnyen és gyorsan elkészíthető egytál étel, kábé zöldségesgulyás konzisztenciájú.



Források:

No comments:

Post a Comment