Saturday, April 28, 2018

Kicsit átköltött dzsapcse

Újabb tétova lépés a koreai konyha irányába. A dzsapcse (angolosan japchae, koreaiul 잡채) egy dinsztelt zöldségekkel, hússal és tojással kevert átlátszó főtt tészta. Elkészítése könnyű, bár nekem mindig tovább tart az ételek elkészítése, mint ahogy a receptben írják. Amit Maangchi (az ő receptjét követtem) 14 perc alatt összedobott, az nekem kicsit több, mint 1 órába telt. 
Továbbra is az alapanyagok beszerzése jelenti a fő problémát. A dzsapcseba édesburgonya keményítőből készült üvegtészta dukál, azonban én csak kínai üvegtésztát találtam, ami borsó- és kukoricakeményítőből volt. És természetesen sitake gombát se kaptam. Ezenkívül még itt-ott módosítottam Maangchi receptjén, például lespóroltam másfél kanál cukrot, mert nem szeretem, ha a húsos kaják nagyon édesek.


Hozzávalók:
(2 adaghoz)

15 dkg disznóhús (az eredeti recept marhahússal van)
5-6 közepes nagyságú barna csiperke gomba
2 nagy gerezd fokhagyma
1 EK barna cukor
darált fekete bors
20 dkg spenót
2 kisebb sárgarépa
1 kistök
1 piros paprika
1 narancssárga paprika
1 tojás
2 zöldhagyma
1 közepes fej vöröshagyma
szójaszósz
szezámolaj
szezámmag
napraforgóolaj
10 dkg üvegtészta

Ilyen üvegtésztát használtam

Elkészítés:
Páclét készítünk 1 gerezd szétnyomott fokhagymát összekeverve 1 EK barna cukorral, 2 TK szójaszósszal és 1 TK szezámolajjal. A disznóhúst (combot) kábé 6 cm-es vékony csíkokra vágjuk, és a páclébe keverjük. (Ehhez kellett volna hozzáadni a sitake gombát.)
Lobogó vízbe tesszük, és 1 percig főzzük a spenótot, lecsorgatjuk, kicsavarjuk, csíkokra vágjuk, majd szójaszósszal és szezámolajjal ízesítjük. Egy nagy keverőtálba tesszük.
A zöldhagymát 5 cm-es darabokra vágjuk, a vöröshagymát megtisztítjuk, megsózzuk és vékonyra szeleteljük. a csiperkegombát megtisztítjuk és felszeleteljük. A megtisztított sárgarépát és a paprikákat vékony, gyufaszerűre darabokra vágjuk.  A tököt meghámozzuk, és vékony csíkokra vágjuk. Ezeket a zöldségeket külön-külön pici olajon, egymás után a serpenyőben megfonnyasztjuk illetve megsütjük. A tojást felverjük beleöntjük a felhevített serpenyőbe, és palacsintaszerűre sütjük mindkét oldalán. (Ha megsült az egyik oldala, levesszük a lángról, a másik oldalára fordítjuk, és hagyjuk, hogy a serpenyő melegétől süljön tovább.) Az így elkészített tojást vékony csíkokra vágjuk.
Ezután a húst tesszük a serpenyőbe, és addig sütjük, amíg meg nem puhul. Közben a csomagoláson levő útmutató szerint kifőzzük a tésztát (3-4 perc volt esetemben), majd leszűrjük, és 15-20 cm-es darabokra vágjuk (mert nagyon hosszú).  
Mielőtt a húst beletettem
Az elkészített hozzávalókat beletesszük a tálba, majd szójaszósszal és szezámolajjal ízlés szerint meglocsoljuk. A második gerezd fokhagymát is apróra vágjuk, hozzáadjuk a tálban levőkhöz, megszórjuk még borssal és szezámmaggal, és az egészet összekeverjük.
A végeredmény igen mutatós, önálló fogásként is megállja a helyét, viszont hátránya, hogy nem laktat, hamar éhes lettem utána. Nagyon eteti magát, lehet növelni az adagot.


No comments:

Post a Comment