Saturday, February 10, 2018

Danmudzsi, a sárga savanyított retek

A kész danmudzsi
A danmudzsi (angolos átírásban danmuji) a gimbap egyik hozzávalója, illetve a dzsadzsangmjeon (jajangmyeon) mellé eszik savanyúságként. Mivel belelendültem a kísérletezésbe, és szembejött a jégcsapretek (bezzeg két héttel ezelőtt... akkor hiába kerestem), megvettem, és nekiestem. Mármint danmudzsit készíteni. Aki már tett el savanyúságot télire, annak nem nehéz. Messze nincs vele annyi munka, mint az ecetes paprikával (gogosár paprika) vagy a káposztával töltött paprikával.

Két receptet kombináltam: az egyikből az adagokat vettem, a másikból az ízesítést.

Hozzávalók:
60 dkg jégcsapretek
2 és fél EK jódmentes só
1 bögre cukor (1 és negyed az eredeti receptben, de még így is sokalltam)
6 EK almaecet
1 kanál kurkuma (vagy fél kanál sáfrány)
20 szem fekete bors
3 babérlevél
3 bögre víz



Elkészítés:
Meghámozzuk a retket, a vastagabb részét egy-másfél centi vastagságú hasábokra vágjuk (hosszát aszerint, hogy mibe tesszük). A vékonyabb részét felkarikázzuk. Megsózzuk 2 kanál sóval, összekeverjük, és állni hagyjuk, míg elkészítjük a levet. 
 

A vízbe beletesszük a fél kanál sót, a cukrot, az almaecetet, feltesszük a tűzre és kavargatjuk, míg a cukor elolvad. Hozzáadjuk a kurkumát, a borsot és a babérlevelet, és 10 percig forraljuk. 
  

Amíg forr, a retekről leöntjük a sós vizet, és befőttesüvegbe tesszük. 
 
A forró levet ráöntjük a retekre, hagyjuk kihűlni 4-5 órát, majd lecsukjuk a befőttes üvegeket, és a hűtőbe tesszük. Akár már másnap is fogyasztható, de egy hét után jobb.


Az íze érdekes édes-savanyú, melyen átüt a babérlevél aromája.  És ha már megcsináltam, akkor egy új adag gimbapot is kellett készítenem, ezúttal előírás szerint, még a húsra is rátettem a cukrot. Íme az eredmény. (Bár legközelebb a cukrot kihagyom, az édes változat nekem nem jön be.)

Felgöngyölés előtt
A múltkor kerekebbre sikerült


No comments:

Post a Comment