Saturday, January 13, 2018

Legend of the Blue Sea antik váza sajátkezűleg

Már a tavaly, amikor a sorozatot néztem, elhatároztam, hogy készítek egy olyan vázát. Aztán jegeltem az ötletet, egészen mostanáig. Először is be kellett szereznem egy megfelelő vázát. Zománcozott kerámia vázát találtam, de lehetett volna akár üveg is. 

Íme az eredeti:

Két változatot gondoltam ki a megvalósításhoz: az egyik a kontúrozós átrajzolás, a másik a lakkos transzfer módszere. Az előbbi mellett döntöttem, bár ez nehezebbnek ígérkezett.

Következzék az elkészítés módja lépésről lépésre.



Először megrajzoltam a képet rajzlapra (mert ez jól bírja a radírozást), majd ablaküvegre téve átmásoltam vékonyabb papírra, és körbevágtam. 

 

Másolópapírral (indigó) átrajzoltam a képet a vázára.


A vonalakat áthúztam fehér kontúrozóval. Elég sokszor kellett javítgatnom, mert nem tudtam szép vékony folyamatos vonalakat húzni. Azonban számítottam erre, ezért választottam a fehér kontúrozót. 

Indigóval átrajzolva
Száradás előtt
Egy éjszakára pihentettem a művet, hogy megszáradjon. Másnap alkoholos vattával letöröltem a másolópapír kék nyomait, arany színű viaszpasztával kiemeltem a vonalakat, és arany antikoló pasztával árnyékoltam. 


Akár így is maradhatott volna a váza, de öregíteni akartam. Ehhez kétfázisú repesztőlakkot használtam, a repedéseket pedig arany antikoló pasztával emeltem ki. Végül lekentem alkohol alapú lakkal. Hogy mennyire lesz vízálló, az majd elválik.
 

A vázám elkészítéséhez Pentart termékeket használtam.


Most már van Legend of the Blue Sea relikviám, bár nem a tenger mélyéről, de így is jó. Már csak a zöld jáde karkötő hiányzik. ;)

No comments:

Post a Comment